torsdag 27 augusti 2009

Days go by

Och nu jobbar jag den sista helgen på mitt sommarvik. Blandade känslor, mest ångestfyllda dock. Vad ska jag ta mig till härnäst? Förlita mig på strödagar här och där som tidigare? Jag menar, det kan lika gärna gå flera veckor mellan gångerna. Kollar ju även upp tjänster på platsbanken..men antingen är man för ung, oerfaren eller outbildad. Jag måste fixa det, så är det.

Lillasyster (och mor) har ju som sagt flyttat till s-svall denna sommar. Och jag var så orolig för lillsyster ett tag. Ni vet, ny skola och man känner ingen i hela stan. Men det verkar som att hon trvis mycket bättre i den nya klassen än på Valla. Och hon har börjat få lite kontakt med några i klassen, och jag hoppas verkligen att hon hittar någon/några som förgyller hennes tillvaro! Det behöver hon.
Hon har liksom blivit "gammal" för fort. Kanske var jag likadan. Hon är inte alls den där typiska 13-åringen som har tusen vänner och ränner runt på en massa träningar eller bio och lever om o.s.v
Hon är väldigt reserverad och skulle antagligen behöva lite mera skratt o glädje i vardagen (kanske är ett vanligt tonårs-humör..)
Men jag tror jag förstår hur hon känner. Jag är ju trots allt också min mors dotter..och det är nog där mycket grundar sig i, tyvärr.

Jaja, åter till arbetet.

Inga kommentarer: